Organizacja konferencji - krok po kroku
Organizacja konferencji - krok po kroku

Organizacja konferencji – poradnik krok po kroku

Organizacja konferencji, biznesowego eventu czy spotkania to spore wyzwanie, do którego trzeba podejść z konkretnym planem. Ten warto przygotować tak szybko, jak to możliwe. Duże wydarzenia konferencyjne planuje się nawet z rocznym wyprzedzeniem. Pół roku na przygotowanie wszystkiego to bezpieczne minimum, które może wystarczyć wówczas, gdy do organizacji konferencji przystępuje się ze sprawdzonym w organizacyjnych wydarzeniach partnerem na przykład hotelem konferencyjnym.


Organizacja konferencji w hotelu

Organizacja konferencji

Poznaj jakie typy konferencji możemy dla Ciebie zorganizować


Organizacja konferencji sprzedażowej

Konferencje organizuje się z wielu powodów. Niektóre mają na celu przekazanie informacji o nowych produktach, inne zaprezentowanie najnowszej wiedzy dotyczącej określonych zagadnień, kolejne służą integracji środowiska i wymianie doświadczeń. W każdym wypadku, aby zaproszeni goście dopisali, postawić trzeba na odpowiedni temat konferencji i kompetentnych prelegentów, którzy ten temat przedstawią. Nie jest tajemnicą, że organizacja konferencji bez kogoś, kto ma “nazwisko”, przyciągające gości i skupiające uwagę, może napotkać na spore problemy. Istotna jest również postać moderatora i prowadzącego konferencję. Osoba, ciesząca się uznaniem środowiska, a jednocześnie potrafiąca utrzymać uwagę publiczności, w tej roli sprawdzi się najlepiej.

Organizacja konferencji naukowej

Podczas konferencji naukowej prelegenci przedstawiają wyniki swoich badań, a także dzielą się wiedzą z określonego działu nauki. Dla uczestników jest to zatem doskonała okazja do polemiki na interesujące ich tematy i poszerzenia własnych horyzontów. Złożona struktura takiego spotkania wymaga więc od organizatora zadbania o wiele elementów – również tych pozornie mało istotnych. Organizacja konferencji naukowej lub sympozjum naukowego to nie lada wyzwanie dla organizatora. Takie wydarzenia dedykowane są naukowcom, praktykom i osobom zainteresowanym wybraną dziedziną nauki. Mamy doświadczenie w organizacji takich wydarzeń dla uniwersytetów oraz instytutów badawczych.


Organizacja konferencji prasowej

Współpraca marek z mediami jest bardzo ważnym elementem promocji każdej szanującej się firmy. Każda marka chce, aby mówiło się o niej, aby mówiło się o niej dobrze. To właśnie z tego powodu ważna jest profesjonalna organizacja konferencji prasowej, gdy marka chce zakomunikować nowy produkt lub usługę. To od niej zależy jak postrzegana będzie marka / produkt w mediach. Mamy doświadczenie w kompleksowej organizacji konferencji prasowych dla podmiotów z różnych branż i sektorów gospodarki (od lokalnych firm po międzynarodowe korporacje). Zajmiemy się z przyjemnością organizacją całego biura prasowego od stworzenia interesującego dla mediów zaproszenia, przez organizację wydarzenia, po zapewnienie atrakcji, które będą miło wspominane przez dziennikarzy.

Organizacja konferencji zdalnej

Wiemy jak ważne w przypadku organizacji zdalnej konferencji jest zapewnienie odpowiedniego sprzętu, który w połączeniu z dobrze dobranym zespołem ludzi daje gwarancję satysfakcji dla organizatorów zdalnej konferencji. Mamy doświadczenie w realizacji zdalnych konferencji za pośrednictwem dedykowanych platform streamingowych, po popularne serwisy jak YouTube, Facebook, Zoom, Teams. Zorganizowaliśmy już wiele konferencji ze streamingiem online dla naszych klientów. Wydarzenia miały charakter wewnętrzny (szkolenie pracowników rozproszonych po kraju), zewnętrzny (konferencja zdalna promująca nowy produkt wsród klientów). Nasze studio może znajdować się w jednej z 6 sal (od 80 do nawet 500 metrów kwadratowych).


Organizacja konferencji z atrakcjami

Staramy się pokazywać naszym klientom, że organizacja konferencji z atrakcjami to idealne połączenie konferencji z imprezą firmową. Często pełni nawet role team building-u. Uczestnicy takiej konferencji bardzo często dobrze wspominają tego typu wydarzenia za sprawą wieczorów tematycznych. Wiemy jak doskonale nasi Goście bawią się przy stołach do ruletki lub pokera. Czujemy się doskonale, gdy widzimy radość uczestników konferencji, gdy budują maszynę Goldberga. Podobnie jest, gdy uczestnicy konferencji z atrakcjami odkrywają zagadki, gdy jestem z pokoi hotelowych staje się escape room-em.

Organizacja konferencji z koncertem

Dla wielu osób decyzja o udziale w konferencji zaczyna się od sprawdzenia programu konferencji. Są jednak osoby, które decydują się na udział za sprawą bogatej listy atrakcji dodatkowych. Dobrym sposobem na przyciągnięcie osób jest organizacja konferencji z koncertem znanej gwiazdy. Muzyka zawsze jednoczy i łagodzi obyczaje. Warto zastanowić się jaka gwiazda jest najbardziej popularna wsród potencjalnych uczestników konferencji i dograć szczegóły wydarzenia. Z pozoru wydaje się to banalne, ale to długi i mozolny proces negocjacji oraz organizacji całego przedsięwzięcia, które poprzedza organizację konferencji z koncertem.

Konferencja z noclegiem?
Poznaj nasze komfortowe pokoje

Organizacja konferencji

Osiem punktów, o których warto pamiętać

1. Temat konferencji i jego “gwiazda”

Konferencje organizuje się z wielu powodów. Niektóre mają na celu przekazanie informacji o nowych produktach, inne zaprezentowanie najnowszej wiedzy dotyczącej określonych zagadnień, kolejne służą integracji środowiska i wymianie doświadczeń. W każdym wypadku, aby zaproszeni goście dopisali, postawić trzeba na odpowiedni temat konferencji i kompetentnych prelegentów, którzy ten temat przedstawią. Nie jest tajemnicą, że organizacja konferencji bez kogoś, kto ma “nazwisko”, przyciągające gości i skupiające uwagę, może napotkać na spore problemy. Istotna jest również postać moderatora i prowadzącego konferencję. Osoba, ciesząca się uznaniem środowiska, a jednocześnie potrafiąca utrzymać uwagę publiczności, w tej roli sprawdzi się najlepiej.

2. Organizacja konferencji – wybierz najlepszy termin

Odpowiednie umiejscowienie konferencji w kalendarzu decydować może o jej sukcesie lub organizacyjnej klęsce. Z oczywistych przyczyn okres wakacyjny nie jest najlepszym momentem do organizowania eventów i spotkań branżowych. Przy planowaniu konferencji zwrócić trzeba uwagę na to, czy w tym samym czasie nie są organizowane inne, podobne wydarzenia, które byłyby konkurencją dla “naszego” przedsięwzięcia. Część uczestników nawet, gdyby chciała wziąć udział w obu wydarzeniach, nie będzie miała takiej możliwości. Istotne jest też takie zaplanowanie i organizacja konferencji, żeby mieć pewność, że dla danej branży będzie to najlepszy termin. Co do zasady, konferencje najlepiej organizować w dni robocze, dla jej uczestników będzie to przecież wydarzenie związane z ich pracą.


3. Miejsce konferencji – pamiętaj o rezerwacji

Organizacja konferencji z odpowiednim, a więc w praktyce odpowiednio długim wyprzedzeniem, jest konieczna również dlatego, że najlepsze ośrodki konferencyjne rezerwowane są tak samo z dużym wyprzedzeniem. To, że są często rezerwowane, oznacza, że sprawdzają się w roli organizatora konferencji, a miejsce jest chętnie wybierane i polecane jako to, gdzie warto organizować rozmaite biznesowe wydarzenia. Warto wiedzieć, że np. dobry hotel konferencyjny weźmie na siebie wiele zadań logistycznych i zdejmie z barków głównego organizatora sporo obowiązków. Nie tylko wolne terminy w ośrodkach konferencyjnych mają znaczenie.

organizacja konferencji - Organizacja konferencji - krok po kroku

4. Atrakcyjna lokalizacja – goście będą chcieli tu przyjechać

Lokalizacja konferencji ma ogromne znaczenie dla uczestników i może zdecydować o tym, że ktoś weźmie w wydarzeniu udział albo zaproszenia nie potwierdzi. Dobrze więc, by konferencja odbywała się nie tylko w ciekawym, atrakcyjnym dla odwiedzających miejscu, ale również, aby miejsce samo w sobie stanowiło zachętę do jego odwiedzenia. Niektóre ośrodki konferencyjne są tak atrakcyjne lub mieszczą się w tak ciekawych zakątkach kraju, że stanowią zachętę do przyjazdu same w sobie. Można założyć, że jeśli organizacja konferencji zakłada przeprowadzenie jej np. w czwartek i piątek, wiele osób przyjeżdżając na nią, będzie chciało przedłużyć swój pobyt także na weekend. Czy zdecyduje się na przyjazd do nieatrakcyjnego ośrodka? Jest to wątpliwe. Zwłaszcza wtedy, gdy to uczestnicy konferencji będą za udział płacić, a nie być na nią zapraszani (sytuacja, gdy koszty uczestnictwa pokrywa organizator).

Dobrze, żeby miejsce konferencji było położone w cichym, spokojnym miejscu. Błędem byłoby jednak organizowanie takiego spotkania w zupełnej głuszy, z dala od cywilizacji. Jego uczestnicy nie mają przecież walczyć o przetrwanie. Niech zatem ośrodek konferencyjny znajduje się w malowniczym, spokojnym miejscu, z którego dostęp do centrum jest jednak zapewniony. Dla gości konferencji istotne jest także to, by w miarę prosto i komfortowo do miejsca organizacji konferencji się dostać.


5. Hotel konferencyjny – czy to najlepszy wybór

Wybór miejsca na przygotowanie konferencji zależy od zakładanej liczby jej uczestników, branży, jaką reprezentują i czasu jej trwania. Generalnie, najlepiej w roli organizatora konferencji wywiązują się obiekty oraz hotele konferencyjne. W hotelu konferencyjnym zorganizować można niewielkie, kameralne spotkanie biznesowe na kilkanaście, kilkadziesiąt osób, w dedykowanej sali albo przeprowadzić ogromną, kilkudniową konferencję czy branżowy zjazd. W hotelach konferencyjnych organizator eventu nie tylko znajdzie odpowiednie sale (klimatyzowane, profesjonalnie nagłośnione i wyposażone w sprzęt ułatwiający przeprowadzenie konferencji), ale również będzie mógł skorzystać z cateringu, noclegów i obsługi pokonferencyjnej. Bo to, co dzieje się po samej konferencji, jest równie istotne, jak to, co jest na niej prezentowane. Choć krótkoterminowe cele, jakie wyznaczył sobie organizator konferencji, mogą polegać np. na zwiększeniu wolumenu sprzedaży prezentowanego na spotkaniu produktu, to zawsze długofalowym celem (i rezultatem przedsięwzięcia) powinno być zacieśnienie i poprawa relacji między uczestnikami konferencji. A budowaniu relacji nie służy sama konferencja, ale przede wszystkim wydarzenia jej towarzyszące. Łatwiej je przygotować i zrealizować w hotelu konferencyjnym, który ma już odpowiednie doświadczenie w organizacji tego typu przedsięwzięć.

6. Catering, czyli przez żołądek do serca

Każdej, nawet kilkugodzinnej konferencji, powinna towarzyszyć przerwa kawowa i lunchowa. Im dłuższa konferencja, tym większego znaczenia nabiera to, aby uczestnicy eventu byli odpowiednio nakarmieni. Nikt nie przyjeżdża na konferencje się najeść, to oczywiste. Z pewnością jednak każdy uczestnik takiego spotkania zapamięta na długo smak podawanych na miejscu potraw. Podobnie, jak zapamięta, że z konferencji wracał głodny ? do czego dopuścić nie można. Dlatego organizacja konferencji to także organizacja menu dla jej uczestników. I tu po raz kolejny warto postawić na współpracę np. z hotelem konferencyjnym, w którym działa własna restauracja, na przykład z regionalnymi czy lokalnymi potrawami. Wśród gości – to spotykane jest coraz częściej – jest wiele osób z odmiennymi gustami i potrzebami smakowymi. Hotelowa restauracja, będąca w stanie zapewnić odpowiednie posiłki osobom z alergiami, nietolerancją glutenu, a także wegetarianom czy weganom, wydaje się przy organizacji konferencji idealnym wyborem. Każdy gość dostanie “swój” posiłek i będzie zadowolony. Co ważne, szczególnie wieczorny posiłek powinien być spożywany wspólnie, stąd ogromne znaczenie ma to, by jedzenie zostało podane w mniej więcej równym czasie, bez opóźnień. Takiemu zadaniu podołać może hotelowa restauracja. Także w branży konferencyjnej sprawdza się ludowe powiedzenie – przez żołądek do serca.


organizacja konferencji - noclegi

7. Noclegi – czyli gdzie nasi goście się wyśpią

Organizator kilkudniowej konferencji musi zapewnić swoim gościom nocleg. Pokoje hotelowe powinny mieć wysoki standard, ale również umożliwiać odpowiednie ulokowanie gości. Część z nich stanowić będą dobrzy znajomi z firmy i dla nich atutem może być pokój kilkuosobowy, w którym spędzą wspólnie czas. Na konferencję zjadą również pary, jak również osoby, które nie zechcą dzielić pokoju z kimkolwiek. Rozplanowanie noclegów powinno odbywać się zaraz po przygotowaniu listy gości. Oczywiście możliwe jest zorganizowane noclegów poza miejscem odbywania się konferencji, jednak większość gości postrzega to jako pewną uciążliwość. Atutem będzie więc możliwość przenocowania uczestników w obiektach, gdzie odbywa się event. Ci nie będą musieli tracić czasu na dotarcie na wydarzenie ani na powrót z konferencji.


8. Wydarzenia towarzyszące – kropka nad “i” każdej konferencji

Konferencja jest skazana na sporą frekwencję i organizacyjny sukces, gdy zawartości merytorycznej dorównywać będzie oferta pozakonferencyjna. Tu dużo zależy od charakteru i tematyki samego spotkania. Dobrze jednak, gdy miejsce w którym odbywa się spotkanie, ma do zaproponowania szeroką paletę aktywności, które podjąć mogą zaproszeni goście. Niektórzy organizatorzy konferencji mogą chcieć skorzystać przykładowo z oferty wellness i spa, jakie proponowanej przez hotel konferencyjny. Inni mogą postawić na organizację wydarzeń integracyjnych, od wspólnych wycieczek quadami po okolicy, przez tańce, ogniska czy gry terenowe. Im więcej różnorodnych działań, w których mogą uczestniczyć zaproszeni goście, tym lepsza ocena wydarzenia przez uczestników.

Konferencja z imprezą integracyjną?

Poznaj nasze atrakcje konferencyjne

Hotel konferencyjny w Ciechocinku

Hotel Amazonka Conference & Spa to nowoczesny, czterogwiazdkowy hotel, usytuowany w cichym zakątku jednego z najstarszych polskich uzdrowisk ? Ciechocinku. Hotel w 2015 roku przeszedł gruntowny remont i modernizację, dzięki czemu możemy pochwalić się nowoczesnymi, przestronnymi wnętrzami. Amazonka Conference & Spa dysponuje około 130 miejscami noclegowymi w 37 pokojach, 2 apartamentach oraz 10 domkach wolnostojących. W Hotelu znajduje się 6 nowoczesnych sal o łącznej powierzchni konferencyjnej liczącej około 700 m2.

Nasza doświadczona kadra czuwa nad prawidłową realizacją świadczonych usług, dokładając wszelkich starań, aby każde wydarzenie pozostawiło po sobie niezapomniany ślad w Państwa pamięci. Służymy pomocą i zachęcamy do współpracy przy okazji organizacji konferencji, szkoleń, bankietów, imprez integracyjnych i innych wydarzeń. Hotel Amazonka Conference & Spa położony jest przy autostradzie A1, 25 km od Torunia, co sprawia, że lokalizacja jest jednym z największych atutów tego miejsca.

Twoja konferencja w Ciechocinku?

Poznaj nasze centrum konferencyjne
Poznaj opinie naszych Gości:

Zachęcamy Państwa do kontaktu z nami

Specjalizujemy się w organizacji nietypowych konferencji. Uwielbiamy wyzwania. Cieszymy się, gdy możemy zrobić coś nieszablonowego. Takie właśnie też jest nasze podejście do obsługi naszych Klientów – nieszablonowe! Wiemy, że przy organizacji konferencji / eventu na barkach Państwa jako organizatorów spoczywa wiele obowiązków. Chętnie wyręczmy Państwa w wielu z nich tak samo chętnie doradzimy i podpowiemy ciekawe rozwiązania warte wykorzystania w Państwa szkoleniu, konferencji, spotkaniu firmowym. Umiemy znaleźć wyśmienite atrakcje przy dużym jak i przy małym budżecie. Chętnie o wszystkim Państwu odpowiemy! Nasi doradcy chętnie opowiedzą o wszystkim przez telefon, mailowo lub na spotkaniu w naszym hotelu Są do Państwa dyspozycji 7 dni w tygodniu (po uprzednim ustaleniu terminu).

Doradcy Hotelu Amazonka Conference & SPA

tel. 54 230 01 81

tel. 723 683 632

Jak dojechać?


Należy postępować zgodnie ze wskazówkami dojazdu do Hotelu Amazonka Conference & SPA w Ciechocinku (ul. Traugutta 5, Ciechocinek)

24 km

Toruń

180 km

Warszawa